Demo image
Imagine
Demo image Demo image
Demo image
Demo image Demo image

Chinul Sufletesc.

  • miercuri, 25 aprilie 2012
  • tinerii glimboca
  • In urma cu ceva timp bun, m-am lepadat, de vechile obiceiuri, de vechi prieteni care ma aduceau inapoi la vechile obiceiuri, de vorbe murdare, mi-am intalnit Tatal, cel mai frumos lucru din aceasta lume e sa-ti cunosti Tatal, toti ar trebui sa-si cunoasca Tatal, nu sa umble toata ziua, dupa bunele placeri, si sa-si piarda sufletul, multi spun ca Il cunosc, dar putini si stiu cine e El, si ce a facut El, in ultimi ani, n-am avut nici o amintire frumoasa, care so pot povesti si eu cuiva, numai "traznai" si aceste traznai nu erau din cauza copilariei, caci pana si la saisprazece ani am mai facut cate una, doua, cind l-am intalnit pe El, am stiut ca pana acuma am fost un trecator prin viata aceasta,  inainte sa vin la biserica, nu eram in cautare de fapte bune, ci pe cele rele, ca cele rele m-a faceau sa rad mult si sa povestesc cu cei ca mine, care a facut mai mult rau, dar mi s-a spus odata ca pentru El, multi au facut puscarie, multi au fost batuti, alti ucisi, izgoniti de la casele lor, de proprile famili, de cei care ii spuneau ca ii iubesc, unele le-am auzit, altele le-am ciitit din carti, eram dinainte decis sa ma botez la biserica, dar nu aveam nici o putere sa le spun la ai mei in fatza, pentru ca ei mi-au spus clar, poti sa mergi, te uiti, dar nu te botezi, dar bineteles ca eu am facut dupa cum am simtit, si dupa credinta mea, am urmarit orele de caticheza (inca mai sunt destule ore ramase, pana la botez), apoi eu iam cerut Lui un semn, cind sa le spun la ai mei parinti despre boteza, apoi, intr-o zi din nou am auzit despre acesti oameni care lau urmat cu pretul vieti lor, pe Dumnezeu, in 24.4.2012, m-am simtit foarte mic pe langa acei oameni, m-am intarit, si le-am trimis parintilor mei un mesaj in care scria "Mama, Tata, stiu ca mi-ati facut mereu toate voile, mama am fost trist in ultima zi, inainte sa plecati, pentru ca eu m-am pocait, cu o luna inainte sa veniti voi, imi era greu sa va spun in fatza, pentru ca mereu m-ati descurajat, spunandu-mi, doar sa ma duc, si sa ma uit, asta e ca si cum iti place un sport, dar cineva iti da voie doar sa te uiti, nu sa si joci, acu va rog, trebuie sa intelegeti ca insfarsit mi-am gasit locul meu, prieteni mei, la care tin, cu care pot vorbi, sper ca intr-o zi veti intelege alegerea pe care am facut-o, si stiti ca am mai avut iesiri cu bautura, iesirile acelea in ultimul timp inainte sa vin la biserica erau din ce in ce mai dese, cumva, am reusit, prin biserica sa ma indrept, si mi-am gasit locul meu, va rog, nu ma criticati. Va iubesc, si sper ca asta nu va schimba nimic intre noi, si sper ca voi ramane tot fiul vostru iubit.", eram foarte agitat, m-a apucat chiar si tramuratu, m-am dus in bucatarie si am vazut telefonul (fix), stiam ca nu aveam tupeu sa vorbesc cu ei despre asta, nu acum, lam scos din priza, iar in momentele urmatoare, o voce mi-a spus, sa-l bag inapoi in priza, caci El este acolo, si imi va da putere, sa trec peste orice ar fi, ziua urmatoare la scoala a fost o zi ca toate cele, am stat putin, apoi am plecat, eram nerabdator sa stiu raspunsnul si reactia lor, din pacate, mama plangea cand am intrat pe skype, ma intrebat daca e frumos ce-a ce am facut, iar eu iam raspuns "mama, nu am omorat pe nimeni", discutia a continuat tot asa, pana cind au spus, ca n-am inca 18 ani si nu aveam nici un drept sa iau proprile decizi, eu iam raspuns, mama, anul acesta, va fi ultimul an, in care imi vei mai putea impune lucruri, (spun eu plangand), iar reactia a venit imediat, acest an va fi si ultimul tau an la scoala, vom vinde apartamentul din romania, si ne vom muta in germania, (dinainte s-a zis ca o sa ia casa in germania, dar doar acu a adus in discutie ca vinde in romania... apartamentul) si te vei muta aici cu noi, cu scoala cu tot, vei lucra cot la cot cu taicatu, cum ai vrut mereu, si nu ti-am dat ocazia, apoi raspunsul meu vine, mama de vei incerca sa te bagi intre mine si pocainta mea, imi vei lua toata fericirea ce mai exista in mine, si care s-a creat in ultimul timp, voi veni, voi lucra, dar dupa proprile reguli, sunt mare deja, stiu sa iau proprile decizi, desi tu crezi ca le stii pe toate, nimeni nu stie, dar eu simt in inima mea ca am facut alegerea cea buna, iar raspunsul a venit scurt si clar, "lasa ca vezi tu ca nu va ramane asa", acuma ma gandesc, si ma rog ca El sa schimbe ceva, nu vreau sa plec de aici, aici sunt toti prieteni mei, iar drumul catre acolo, imi va aduce un gol imens in inima, dar voi lupta pentru aceasta, simt un fior, si mereu mi-am dorit sa-mi fac niste amintiri ca cei care scriu carti, amintiri reale, care dor, sa-mi fac propriul chin, aceasta lupta, sa ma duca pe cai, nemaivazute, cai alese de El, si stiu ca are un plan pentru mine, totusi o reactie, am auzit-o, astept si pe acea a lui tatal meu, sper ca aceasta situatie sa-i aduca si pe ei mai aproape de biserica, pana atunci vom trai, si vom vedea, numai El stie ce va urma.

    (Turcoman Andrei)

    12 comentarii:

    Liviu spunea...

    Andrei, numa'ce am citit articolul tau si sunt foarte atins de el. Am sa ma rog pentru tine. Imi doresc ca parintii tai sa ajunga sa'L cunoasca pe Dumnezeu in acelasi fel in care'L cunosti tu...aici in romania sau in germania, nu conteaza. Ramai tare si chiar daca te vei duce in Germania Dumnezeu e cu tine si acolo, cine stie ce planuri mari are cu tine acolo. Germania are nevoie de oameni ca tine....Fii tare, stai langa Dumnezeu:).... liviu

    Rocsanyk spunea...

    Domnul sa te binecuvinteze, si sunt sigura ca el are un plan maret cu tine fie in Romania fie in Germania

    David Ardelean spunea...

    Nu va ingrijorati de nimic, ci, in orice lucru, aduceti cererile voastre la cunostinta lui Dumnezeu prin rugaciuni si cereri, cu multumiri. (Filipeni 4:6)
    Domnul Isus sa te intareasca prietene si sa stii ca nu esti singur. GBY

    Mari spunea...

    Andrei ma rog pentru tine, sunt sigura ca Dumnezeu e in control a toate, ama rog sa iti umple sufletul de pace..>:D<

    Misu Radovici spunea...

    O lupta mare ... un razboi lung ...
    Stiu insa un lucru ... in Scriptura e scris "Intariti-va in Domnul si in puterea tariei Lui ..." ... asa ca Andrei tot ce pot sa te sfatuiesc (ca unul care a avut deasemenea de ales intre TATI si celelalte lucruri) ... sa mergi in continuare cu TATI ... si daca imi permiti o sa iti si spun de ce: am ajuns la urmatoarea concluzie ... parintii nu mi-L pot da pe Dumnezeu ... prietenii si anturajul nu mi-L pot da pe Dumnezeu ... lucrurile care azi le am si maine nu ... nu mi-L pot da pe Dumnezeu ... insa Dumnezeu imi poate darui inapoi ... atat parinti, cat si prieteni, anturaj sau orice altceva ...
    Asa ca L-as alege pe EL in orice situatie fara sa stau pe ganduri.
    Te vom purta in rugaciunile noastre ...
    Bless ya'!
    M.

    cosMina spunea...

    Gandurile Lui sunt bune pentru tine! Ma rog pentru tine Andrei. Ai o inima curajoasa si cred ca Dumnezeu o sa onoreze curajul si credinta ta! Domnul este cu tine viteazule :)

    Turcoman Andreii spunea...

    Am citit fiecare, comment in parte, nu am cuvinte, cum sa va multumesc, pentru sprijinul, care mil aratati, si pentru sfaturi, e prima mea lucrarea mai grea, pentru El, pentru prima data, lam confirmat la ai mei pe El, nu voi exagera sa le spun despre El, caci vad o ura mare, cind aduc in discutie, dar voi merge incontinuare, in orice drum ma va aduce aceasta viata, va multumesc, Domnul sa va binecuvinteze

    Nico spunea...

    Cum am spus,parinti tai vor intelege,este viata ta iar eu am incredere ca nu vei regreta..Eu nu am stiut ca ai facut asta,dar ma bucur pentru tine,ma bucur ca ti-ai gasit linistea sufleteasca si ca esti total schimbat. Te-ai schimbat in bine.
    Daca Dumnezeu te-a ajutat pana acum,o va face si in continuare,si la fel ca si cazul tau,au mai fost.. iar El i-a intarit si a facut ca totul sa fie bine,poate ca asta e un fel de test,sa vada daca vei regreta,insa nu te lasa.
    Eu una te voi sustine chiar daca esti aici sau acolo,voi fi langa tine mereu..si la fel si ceilalti.Asa cum imi dadeai tu putere,si inca imi dai,sper sa te pot ajuta si sa iti dau putere..
    Ai grija de tine.

    Lidia spunea...

    El ne-a promis biruinta in viata asta, si dincolo de tot ce se vede ne asteapta viata adevarata, fara de sfarsit...si pentru asta sa iti dea Domnu putere sa lupti !!! Noi suntem alaturi de tine si te iubim !!!

    Naomi spunea...

    Ma bucur pt alegerea pe care ai facut-o! si bun venit in familia Tatalui!!:) Fii binecuvantat!

    Alle spunea...

    Andrei, de asemenea si eu ma rog pentru tine si pentru familia ta... mi'ai fost un foarte mare sprijin in ultimul timp... m'ai intait mult..si iti multumesc pentru asta... eu... ma rog in continuare... ca Domnul sa te intareasca si pe tine sa te ajute sa urmezi intotdeauna calea Lui si sa ii ajute pe parintii tai sa se intoarca la El!!!! Fi binecuvantat!

    Anonim spunea...

    domnu sa te bineuvanteze si sa iti dea putere andrei . tany

    Trimiteți un comentariu